top of page
CIEŃ JEST KRÓLOWĄ KOLORU Tomasz Armada określany jako "kolorowy ptak polskiej mody" zapowiada kolejną kolekcję tak kolorową, że aż czarną. Kolory w postaci tęczy, perły, benzyny przez swoje kalejdoskopowe mieszanie i zagęszczenie stają się czarne od swojej intensywności. Czarne od zakrzepłej krwi i innych płynów ustrojowych. Od wojny prowadzonej po to aby przetrwać. Do tej pory określałem swoje ubiory „szmatami”, uważam że nastał moment aby nazwać je czcigodnymi „szatami”. W prezentowanej kolekcji znajdują się formy inspirowane odzieżą liturgiczną: sutannami, albami, humerałami, kapami ale także formami ubiorów historycznych rzymskich, sarmackich, japońskich i innych patryjarchalnych kultur zafascynowanych władzą i przemocą. Kolekcja czerpie z idealizowanego męstwa i braterstwa, pojawiającego się w różnych zgrupowania męskich np.: organizacjach nacjonalistycznych, duchowieństwie, wojsku, polityce.
Ożywiam i przeprojektowuje w skrajnie oszczędnym, surowym wydaniu takie klasyki jak: biała koszula, jeansy, garnitur, mundur. W kolekcji pojawiają się moje interpretacje elegancji i klasyki mody:
mała czarna zaciera się z sutanną, streatwarowy tshirt swoim przeskalowaniem staje się powłóczystą szatą.
W kolekcji pojawia się przede wszystkim naturalne materiały bawełna (jako płótno, denim, dresówka, len ale także płótno z pokrzywy które powraca do łask tylko w okresach wojny, głodu i zarazy (z niej były utkane min. Pasiaki w Oświęcimiu). Wykorzystano także niekonwencjonalne materiały takie jak eko- skóra zdjęta z kanapy czy też ocieplina powstała z rozwłoknienia resztek tekstylnych pokryta folia PCV, czy sweter wydziany z udzkich dredów. Wszystkie zaprojektowane ubiory powstały bez cięcia - zaszewek, podkrojów rękawów, krocza, z ogromnym szacunkiem do materii, w taki sposób aby nie generować żadnych resztek materiałów i wykorzystywać je w całości. W kolekcji pojawia się dekoracyjność momentami przaśna i efekciarska- efekty benzyny, holo, tęczy ( W kolekcji pojawia min. się czarny denimowy mundur podszyty tęczową organzą która ujawnia się tylko podczas ruchu modela) wstążki i pasmanteria rodem z przydrożnych kapliczek czy efekty melanżowania i mieszania kolorów do powstania czerni. Subraktywne mieszanie barwników oraz przędz doprawadzające do powstania czerni. Spalanie/zwęglenie/zaryswywani i zapisywanie jako wykończenie.
Premiera kolekcji odbyła się podczas Festiwalu Designblok w Pradze w 2019 roku.
Fotografie MAJFI Magdalena Jana Fiala
OPIS
KAMPANIA
WIDEO
LOOKBOOK
bottom of page